nogvijf.reismee.nl

Malaga

Hallo allemaal, vrijdag 30 oktober heeft Eric ons naar Schiphol gebracht en na een zeer voorspoedige reis zaten we om 13.30 aan de lunch op de Vision of the Seas. Koffers waren toen ook al in de hut. In de zon naar het wegvaren gekeken lagen 6 schepen in de haven van Barcelona wij gingen als eerste op weg naar Malaga. Om 18.00 drankje en daarna gegeten, gezellige tafel. Zaterdag was een zeedag met geweldig weer geen wind gladde zee heerlijk zonnetje. De captain waarschuwde wel voor slechter weer later op de dag maar daar hebben we niets van gemerkt. Die captain is een Engelsman whow en die kun je gewoon verstaan, meestal zijn het Grieken met een accent, en deze is nog grappig en informatief ook. Aankomst Malaga zondag in de zon, maar wel wat wind. We zijn deze keer naar het Kasteel op de berg gelopen en vandaar de stad in via de Kathedraal die open was, zondag natuurlijk. Koffie bij McDo voor internet, maar helaas telefoon trekt het niet meer. Speciaal voor Ko en Marian want traditiegetrouw zitten we daar aan het internet (daar ook jullie app-je gelezen) Terug op de boot waait het toch behoorlijk en liggen er 2 sleepboten ons tegen de kade aan te duwen, we hebben 6 lijnen uit dat is ongewoon veel. Hier wordt geladen voor de oversteek, en door de wind en hoge golven duur het veel langer dan gepland. Uiteindelijk met 3 uur vertraging op weg, voornamelijk omdat de lijnen het niet meer hielden. Echt heel bumpy. Morgen Gibraltar. Missen Joyce en Eric nu al J

Liefs en groetjes Cora en Peter

Hi there, Friday October 30th we arrived after a smooth flight and taxi ride in Barcelona where we embarked on the Vision of the Seas. We had a good dinner with nice company. Saturday was a sea day and Sunday we got into Malaga where we walked upon the hill to the Castle, and visited the Cathedral and had coffee at McDonalds with wifi, but the phone died. The captain warned for wind and high waves and that was the case, we had 2 tugboat pushing us to the docks, and loading for the crossing took 3 hours more than planned. Very bumpy.