nogvijf.reismee.nl

Power breakdown

Hallootje, het idee was het verslag over Malaga in Gibraltar te versturen, helaas dat is niet gelukt het internet bij Burger King was erg langzaam. We waren dus met een flinke vertraging uit Malaga vertrokken maar Gibraltar is om de hoek en de vertraging was dus zo ingelopen. Nou zo……. we zijn dus uiteindelijk de haven van Malaga uitgesleept want het was niet vertrouwd het op eigen kracht te doen. We hebben goed geslapen en niet veel meegekregen van storm en zo, alle dekken waren wel afgesloten. Maandag dus Gibraltar, de Cable Car naar de Rock was gesloten, we hoorden dat het daar dus zo geregend had, met veel bliksem dat het niet veilig was de cable car te laten rijden, voor veel mensen was de rock dus geen optie. Gelukkig hadden wij het in het voorjaar al gedaan dus alleen een beetje gewinkeld en koffiegedronken. Het was aardig weer maar ook nu trok de wind in de middag behoorlijk aan, volgens de captain is het op de Oceaan beter weer dan hier. Ook nu met 1,5 uur vertraging vertrokken en ondanks de stabilisatoren was het heftig veel geschok en geklapper, met als klap op de vuurpijl ’s nachts om 12.15 een power break down, en ik was net een beetje wakker door het geschud en hoorde opeens iets, van ja wat eigenlijk en zag dag het heel donker was, licht aan niet dus, op de gang brandde alleen de noodverlichting, best eng zo op zo’n rollende zee. Was heel stil je hoort dan de airco niet, duurde 20 min. Toch weer geslapen en verder een mooie dag met heel veel wind en golven van 3,5 meter. Toch nog lekker in de zon gelegen morgen moet het beter worden en zijn we in Funchal.

Liefs Cora en Peter

Hi friends, when we left Malaga we needed 2 tugboats to get us on our way safely. It was a bumpy night but we slept well. Arrived on time in Gibraltar, but they had the bad weather with rain and thunderstorms and lightning on Sunday and that caused some problems with the cable car that goes to the top of the Rock of Gibraltar where the monkeys live. We visited the rock last spring so we stayed in town where we walked a little and had coffee and wanted to post the stories but the internet was to slow. The weather was not to bad, the wind picked up to 45 knots and we had 1,5 hour delay before leaving Gibraltar. 10-12 feet seas. Just after midnight I woke up because I heard a funny sound and after that it was completely dark, and quite…….. power break down. It was scary the only light was the emergency lightning it lasted about 20 minutes! Tuesday was a sea day, nice weather with sun, the wind was still there but it will be better in the Atlantic, that’s what the captain says. Wednesday Funchal Madeira before the crossing.